شناسه خبر : 87189
پنجشنبه 18 آذر 1400 , 13:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش دومین روز نمایشگاه تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین

با یک مدرس دانشگاه در روز دوم نمایشگاه/تصاویر

حضور جانبازان نخاعی در دومین روز از نمایشگاه تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین، فضای سرد نمایشگاه را گرما و طراوت بخشیده بود...

فاش نیوز - حضور جانبازان نخاعی در دومین روز از نمایشگاه تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین، فضای سرد نمایشگاه را گرما و طراوت بخشیده بود.

 از جانبازانی که همیشه و همه حال پای برنامه‌های مرتبط با جانبازان بودند؛ تا جانبازانی که برای اولین بار آنان را ملاقات می‌کردیم و بعضاً از شهرهای دیگر به نمایشگاه آمده بودند. گرچه مجالی برای گفت‌وگوی مفصل درباره‌ی جبهه و مجروحیت‌شان میسر نبود؛ اما گشاده رویی و مهربانی‌شان ما را به ادامه راه‌مان دلگرم‌تر می‌ساخت.

 دکتر عظیمی به همراه همسرش، از جمله بازدیدکنندگانی بودند که دو روز پیاپی را برای بازدید از نمایشگاه اختصاص داده بودند. زمانی که برای استراحت در میان دیگر جانبازان آمدند، فرصتی شد که نظرات‌شان را درباره نمایشگاه و کالا و تجهیزات ویژه جانبازان و معلولین جویا شویم:

دکتر عظیمی در پاسخ به پرسش ما گفت: برپایی نمایشگاه، فی‌نفسه بسیار مفید است و این نمایشگاه هم پیام‌های زیادی دارد. از جمله اینکه شرکت‌های داخلی در حال ارایه طرح‌های ابتکاری جدید هستند که این خود قابل تقدیر است و شاید به نوعی بتوان وابستگی به کشورهای بیگانه را مرتفع کرد.

 نکته بعدی در خصوص مصرف‌کنندگان است، که با آگاهی یافتن از دستاوردها و مهارت های جدید، این تجهیزات را در یک مکان به نام نمایشگاه می‌یابیم و از طرفی شرکت‌ها هم با مشتری‌یابی، می‌توانند کالاهای خود را به فروش برسانند.

این مدرس دانشگاه همچنین ارزیابی اش از نمایشگاه امسال را نسبت به دو سال گذشته خوب توصیف کرده و خاطرنشان ساخت: بنده دوسال پیش هم به نمایشگاه آمده بودم و امسال هم با اطلاع‌رسانی دقیقی که صورت گرفته بود، در اولین فرصت خود را به اینجا رساندیم. چرا که بنا به نیازی که به ویلچر برانکاردی احساس می‌شد، خوشبختانه  آن را در نمایشگاه پیدا کردم و در حال بررسی هستم که بتوانم خریداری کنم.

 وی وضعیت این نمایشگاه را در مقایسه با نمایشگاه‌های خارجی قابل قبول دانست و گفت: بنده در سفری که دو سال گذشته به کشور آلمان داشتم، برحسب تصادف در نمایشگاه تجهیزات پزشکی که در آن کشور برپا بود، شرکت کردم. آنجا هم شرکت‌ها با محصولات متعددی شرکت کرده بودند که خوشبختانه امروز این نمایشگاه، به لحاظ ساختار اصولی، فضا، امکانات و تعاملات دست کمی از آنجا ندارد.

دکتر مرادی، مدرس دانشگاه نیز پس از بازدید از نمایشگاه، ارزیابی خود را از نمایشگاه اینگونه بیان کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته خلوت تر است اما در کل نسبت به بیست سال گذشته در زمینه صنعت ویلچر و طراحی آن، پیشرفت محسوسی شده و از کیفیت بهتری برخوردار هستند اما باز هم بسیار عقب هستیم و تا رسیدن به استانداردهای روز فاصله زیادی داریم.

برای مثال این ویلچر از روی ویلچر خارجی ساخته شده اما 50درصد هم کیفیت ویلچر خارجی را ندارد که البته ممکن است از نظر قیمت، 50 درصد هم نسبت به قیمت مشابه خارجی ارزان‌تر باشد.

این مدرس دانشگاه همچنین در ادامه، با اشاره به قیمت تجهیزات تولید داخل و نوع وارداتی آن نیز گفت: حُسن ویلچرهای داخلی در این است که قیمت آنها نسبت به مشابه خارجی ارزان‌تر است اما به لحاظ کیفیت به پای ویلچرهای وارداتی نمی رسد.


 در حواشی نمایشگاه قابل ذکر است که در گوشه ای نیز همچون سال های گذشته، جانبازان نخاعی بساط دارت و فوتبال دستی را هم برپا کرده بودند و بانوان جانباز و معلول نیز به صورت قابل توجه و جالبی برای ورزش، به غرفه جانبازان نخاعی مراجعه می کردند و از دارت و فوتبال دستی لذت می بردند.

 

گزارش و گفت و گو از صنوبر محمدی

عکس از اسماعیل پارساکیا

اینستاگرام
با نام و یاد خدا

سلام و درود خدا بر شما
خسته نباشید؛ متاسفانه این بار هم علی رغم خواست قلبی ؛ توفیق حاصل نشد از نزدیک شاهد کار بسیار ارزنده و زحمات دوستان باشیم، اجرکم عندالله التماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi